top of page

הבלוג

זה המקום בו אני חולקת אתכם פרוייקטים מצולמים של הסטודיו, פוסטים חדשים  וכל מה שקשור להום סטיילינג,  הום דקור ועיצוב. איזה כיף שבאתם.   

מה זה שקט בפנים, רועש בחוץ? על מגמות המכניסות רוגע וחיים בבתים שלנו

הרהורים על עיצוב, על טרנד, ועל הבתים שלנו בעת הזו


לפני זמן מה השתתפתי באירוע למעצבים בחסות מגזין העיצוב crazy nordic (שהוא כבר הרבה יותר מרק מגזין, אלא פלטפורמה עיצובית שוקקת ורבת פנים). האירוע, שהתקיים בחנות החדשה של טולמנס דוט במתחם הלח"י, היה עשיר באוכל מפנק אך לא פסח על תוכן איכותי (ושאפו לקרייזי נורדיק על ההפקה !) ולמה אני מספרת לכם את כל זה אתם רוצים לדעת, ובצדק?


כי המרצה האורחת היתה הטרנדולוגית נתלי יצחקוב, בעלת The Visionary, סוכנות ליעוץ קראטיבי וחיזוי טרנדים. נתלי בתחילה דיברה איתנו על מהו בעצם טרנד, וחידדה את עולם המונחים הקשור לטרנדים, מגמות ועוד. לאחר מכן שוחחנו על הטרנדים הנוכחיים בעולם העיצוב הבינלאומי, ועל המקורות שלהם.


נתלי דיברה את העיצוב שלי אחד לאחד, מצאתי את עצמי יושבת פעורת עיניים ושותה את המילים שלה בצמא.


בגדול, היא דיברה על כך שבית הוא מקום המחסה שלנו מן החוץ, ובהיותו כזה, מטבעו הוא בא בעצם לתת לנו שקט, סביבה חמה ומוגנת, ובכך מן הסתם אין חדש.

החידוש היה טמון בהקשר שהיא עשתה בין היות העולם שלנו יותר ויותר עמוס, סובל מזיהום, ומנוכר - לבין הצורך בבית יותר שקט, יותר חם, יותר בעל זיקה לטבע. אפשר גם לעשות את הקישור שבדומה לסלואו פוד, שבא כתגובת נגד לפאסט פוד, אנחנו יכולים לדבר על סלואו דיזיין בבתים שלנו.


לא אספר לכם את כל הדברים החכמים והמעניינים שאמרה נתלי, ואת כל ההקשרים המעניינים שעשתה, (לא רוצה לעשות לכם ספוילרים, תלכו גם אם יש לכם הזדמנות לשמוע את נתלי, כדאי לכם!) אך כל אמיתות ויסודות העיצוב שלי הוזכרו שם בזו אחר זו:


האמיתות העיצוביות שלי ואיך הן מתחברות לבתים של 2020


וינטאג' - על שום היותו אקולוגי, איכותי, בעל ערך סנטימנטלי, וכמובן בשל האותנטיות שלו, שלא ניתן לקחת ממנו. וינטאג' הוא תמיד פריט אמיתי שמוסיף עומק ונוכחות ייחודית לחלל. פריטי וינטאג' גם לרוב עשויים מעץ ויש להם את הנוכחות המרגיעה והעשירה שלו.


הידעתם שהעץ ממשיך להשתנות גם לאחר שהוא הופך לרהיט ונכנס לביתכם? בדומה לחומרים אורגניים רבים אחרים, הוא נחשב ל"חומר חי" שממשיך להגיב גם לאחר שהוא הופך לרהיט, וזו אחת הסיבות שהעץ של רהיטי וינטאג' תמיד ייראה יפה ועשיר יותר לאחר טיפול מתאים, מאשר עץ "חדש".


למשל שולחן האלון הזה של חברת ארקול הבריטית, פריט ווינטאג' קלאסי ומוערך.ארקול ידועה בשני דברים - כל הפריטים שלה הורכבו בעבודת יד, ללא מגע מכונה לא מאויישת, כלומר ללא עבודה על פס ייצור.

ושנית, השימוש שלהם בפלטות שלמות של עצי אלון משובחים, בגימור מעוגל ותחושה שעשו את המינימום הנדרש במעבר בין חומר (עץ ) לרהיט (שולחן למשל) . כאן בתמונה, שולחן סלון של ארקול. תראו את הטקסטורה הזו, אפשר לשקוע בה, כמו להביט בים :



סלון בעיצוב סטודיו חיית וינטאג'. שולחן קפה של חברת ארקול , עשוי עץ אלון משובח


איקאה - איקאה היא כמובן לא ערך עיצובי בפני עצמה, אך היא בהחלט מסייעת להגיע למטרה של בית עשיר בחומרים טבעיים, במראה שמשלב מינימליזים וחום.

בשנים האחרונות אני יותר ויותר מוצאת את עצמי רוכשת עם לקוחות באיקאה, ולא כי הטעם שלי התקרב למה שיש לאיקאה להציע, אלא להיפך, כיוון שהטעם של איקאה הלך והתקרב לטעם שלי.

לפני מספר שנים איקאה התחילה לייצר קולקציות המבוססות על חומרים טבעיים, חלקם מודרניים ומזוהים איתה, כגון פורניר הבמבוק המפורסם שלה, וחלקם מסורתיים יותר, כגון ראטן, אך במחיר איקאי מונגש להפליא, ועם טאץ' מודרני ומעוצב יותר משל רוב הרהיטים הנשענים על קראפט בלבד. תוסיפו לזה את הנטייה של איקאה בשנים האחרונות לרפרפר לקלאסיקות וינטאג', והרי לכם קוקטייל משובח, מדוייק, ובאופן מפתיע - מקורי, שאינו מרגיש חיקוי של כלום ומשתלב נהדר בחללים שנעים על הציר שבין בוהמייני לנורדי .


בסלון הזה, השילוב בין ספריית האיקאה, ספת הוינטאג' ואמנות מקורית משובחת נראה אורגני לחלוטין ואפילו סינרגי, במובן שכל השלושה יפים יותר יחד ממה שהיו כל אחד לבד בזכות עצמו.


עיצוב סלון: סטודיו חיית וינטאג'. ספרייה צפה בחיפוי במבוק, מהמיטב שיש לאיקאה להציע

תעשי לי הוגה בבית


את טרנד ההוגה, שפרץ משוודיה וכבש את העולם כולו, המדבר על תחושת נעימות וחמימות ביתית, על טקסטילים רכים, גם ניתן לקשור לבית הטבעי, השקט, המכיל הזה שאנחנו רוצים וצריכים כדי לשכך את העולם הסואן שבחוץ , ובפוסט הזה שכתבתי אתם מוזמנים לקרוא עליו קצת יותר .



עיצוב סלון: סטודיו חיית וינטאג' . טקסטיל, צמחים, כריות נוי עושים הרגשה חמימה וביתית. בית שכיף להיות בו וכיף לחזור אליו

עיצוב חדר שינה: סטודיו חיית וינטאג'. מצעי כותנה משובחים, ווילון וינטאג' קרושה בסיומת חוטי משי, נותנים טאץ חמים וייחודי לחדר הזה, ותחושת הוגה אמיתיתה

הירוק ירוק הזה


וכמובן - צמחים, שכניראה לעולם לא אשתעמם מלהסתכל עליהם, לכתוב עליהם, ללמוד עליהם וכמובן לעצב איתם - שמה יש לומר עליהם, חוץ מזה שזה החיבור האולטימטיבי בין הטבע לבית שלנו?

הרי עד לפני כ 100 שנה רובינו גרנו בכפר, מוקפים בשדות. והנה, הירוק החי הזה נכנס אלינו הביתה ונותן לנו את הטבע שכולנו כל כך צריכים. כתבתי כבר מספר פוסטים בנושא, וזה האחרון שבהם, על סדנא קצרה שנתנה לי את הכלים להעמיק את היכולות הירוקות שלי, והנה התמונה כדי להוכיח :)



בבית שלי :) פעם הצמחים הכילו קצת ספרים ופריטי דקורציה שונים, היום הפריט האולטימטיבי - צמחים שונים, חד פעמיים ויפייפים.

עיצוב חלל: סטודיו חיית וינטאג'. צמחים: סוקולינה. בבית של לקוחה שהתאהבה בעולם הצמחים במהלך הפרוייקט

אז מה היה לנו כאן ? סלואו דיזיין שמורכב מרהיטים אותנטיים ייחודיים כגון פריטי וינטאג', משימוש רב בחומרים טבעיים, תוך כדי הלבשת שכבה נוספת של טקסטיל מעל שמרככת ומעשירה את הכל, בתוספת יפייפיה של צמחים חיים המשרים שקט וחיבור, וכל זאת תוך שמירה על מינימליזם במובן של לא להעמיס על החלל, לבחור מעט, וטוב, הכי ההפך מתרבות השפע והצריכה של הפריטים שאופף את עולמינו ומכביד על בתינו.


מאחלת לכולנו המשך חורף נעים עם שפע של התכרבלויות בבית, ושב 2020 כל הטוב הזה ימלא את הבתים והחיים שלנו, כי אין ספק שיש לו הכח לשפר את חיינו :)


נהנתם לקרוא על הנושא של בית שקט, עשיר בחומרים טבעיים ובמלאכות יד?

מזמינה אתכן לקרוא כמה פוסטים נפלאים, שמדברים על הנושא מזווית קצת שונה, כל אחד בכיוון שלו :


בנות הוגה TLV, שמקיימות סדנאות קראפט מקסימות (הייתי באחת מופלאה ) כתבו על עיצוב הבית והוגה


בפוסט של ענבל המקסימה מ TA DAH! בלוג, תוכלו ללמוד איך להכין שמיכת פונפונים, כדי שיהיה לכן חם , נעים ומפנק!


ובפוסט של קרן אורן, מעצבת, כותבת וקולגה, תוכלו לקרוא על איך לחמם את הבית ואת החורף, בעזרת הוגה ועוד.


אז בין הטיפות מאחלת לכם חורף חם קריאה מהנה והתכרבלות נעימה, וקדימה לבצע בבתים שלכן :)


תגובה 1
bottom of page