top of page

הבלוג

זה המקום בו אני חולקת אתכם פרוייקטים מצולמים של הסטודיו, פוסטים חדשים  וכל מה שקשור להום סטיילינג,  הום דקור ועיצוב. איזה כיף שבאתם.   

הדירה האורבנית שלי - עיצוב דירה קטנה ומדוייקת במרכז תל אביב


צילום: רוני אשר

עצים, גוף תאורה, ווילון, זה כל הסיפור
נוף ירוק בדירה אורבנית

יפעת פנתה אלי , כמו לא מעט לקוחות, עם תינוקון קטנטן בן חודש שנכנס בסערה (חיובית :) לחייה .

היא אחות של לקוחה אהובה, דרכה הגיעה ההמלצה. הזוג הצעיר רכש דירה ממש בפאתי גן מאיר, במיקום חלומי, שכל תל אביבי חולם עליו.

הדירה הוותיקה נרכשה ועברה שיפוץ מקיף, ואלי הגיעו הזוג ממש בתום תהליך השיפוץ, עם ההבנה שאת השיפוץ אולי צלחו אבל בשביל לעשות מזה עכשיו בית, דרושה יד מכוונת.

בביקור הראשון עלו מספר נושאים דחופים לטיפול - צורך בגופי תאורה, ביצירת פינת עבודה , ספרייה שתתאים לקיר הפנוי הקטנטנן והיחיד בסלון, מסגור ותליית התמונות שנצברו במהלך השנים, והכי , אבל הכי חשוב - לטפל בחלון הענק, שמשתרע על קיר ומחצה - סה"כ כ 10 מטר חלון, מריצפה עד תקרה.

אתגר הווילון והצללת החלון


במהלך השיפוץ החליטו בני הזוג שלא להצליל את החלון בתריסים חשמליים, החלון מוקף העצים קסם להם (ובצדק) ולא היתה בעיה של פרטיות. אבל לפעמים תכנונים לחוד ומציאות לחוד - ולאחר המעבר לדירה, גילו הדיירים שהחיים מול חלון עצום בגודלו, שמכניס ביום תועפות של שמש וכשיורד החושך משתרע בפניך כשחור גדול ובלתי ידוע - פחות נעימים.

הפשלתי שרוולים וצללנו ישר לעבודה.

התחלנו מהתקנת וילון אוורירי, קל להסטה, מבד איכותי של רנבי, כזה שמשאיר את הירוק שבחוץ חצי נוכח גם כשהווילון סגור. בתמונות נראה הוילון לבן אך למעשה יש לו גון ירקרק עדין ביותר, שהתחבר נהדר עם היער העירוני שבחוץ. מנורה גדולת מימדים וייחודית זרחה על רקע הוילון הבהיר, והתקרה התל אביב הגבוהה הוסיפה לאלגנטיות הכללית.
עיצוב סלון: סטודיו חיית וינטאג'
הסלון לאחר הלבשה, הצללה ושפע של אווירה

בפינה הסלון השמאלית נפגשו שני חלונות פינתיים, מה שתמיד מהווה אתגר לווילונות . איכשהו כשבד פוגש בבד זה תמיד יוצא קצת נפוח ומזכיר גן אירועים, לכן היה ברור שדרושים בעצם שני סוגי וילונות , אחד לחלון החזיתי, הגדול, ואחד לחלון השמאלי.


רוב השמש החזקה נכנסה מהחלון השמאלי , לכן נדרשה בו הצללה רצינית ולא וילון מקרמה נעים שיישבור את המראה של הבד. הזמנו תריס עץ פנימי איכותי , של אורגון, שנוצר בדיוק בהתאם לגודל החלון. תריס העץ נתן לנו הצללה מצויינת, התחבר עם הלוק האורבני ולא העיק בעודף בד. זה היה בינגו

עיצוב סלון סטודיו חיית וינטאג'
כשהשמש עוטפת ברכות את הדירה

בקיר הסמוך לתריס העץ מיקמנו תמונה בעלת ערך רגשי לבני הזוג , שהוצאה ממסגרתה הישנה והכבדה , ועברה מסגור מחודש ורענן שהתכתב עם החלון, תריס העץ והתוכן הכפרי של התמונה.


עיצוב קיר: סטודיו חיית וינטאג'
כשציור וחלון נפגשים על קיר

ספריית וינטאג' צרה וגבוהה זה כל הסיפור


משם עברנו לספרייה. בסלון היה רק קיר פנוי אחד , 80 סנטימטר רוחבו , שיכול היה להכיל את הספרים המרובים של בני הזוג. ספריית וינטאג' גבוהה וצרה התלבשה בול , כולל ארגז אחסון למערכת הסטריאו. הצבנו אותה צמוד לדלת המחברת בין החללים, והמראה הזה של הדלת החדשה בעלת אופי ישן עם הספרייה לידה היה נהדר.


עיצוב: סטודיו חיית וינטאג'
היה לנו כל כך מעט מקום לספרים... חשוב לנצל אותו היטב

הדקיקות של הספרייה במבט מן הצד תרמה מאד למראה, כיוון שרואים את צד הספרייה מן הכניסה לדירה.

קופסת האחסון הותקנה מעל גובה יד זאטוטית ממוצעת, כדי לשמור על המערכת תקינה ונוחה לשימוש.


עיצוב והלבשה: סטודיו חיית וינטאג'
הסילואטה הדקה של הספריה הזו מוטטה לי את הלב


פינת עבודה במינימום מקום ומקסימום אופי

אחרי שטיפלנו בכזו הצלחה בנושא הוילונות והספרייה, התפנינו לנושא יצירת פינת העבודה. כיוון שאיזור הסלון נוצל במלואו ולא היה בו כזכור אפילו רבע קיר פנוי , החלטנו למקם את הפינת העבודה במרפסת הסגורה. האתגר -1.40 מ' פנויים בקצה המרפסת, בהם נדרשו להיכנס - שולחן נח, אחסון של כלי כתיבה, קלסרים, מדפסת, וספרים. מה שנקרא - שיהיה לנו בהצלחה.

אין דבר שאני יותר אוהבת מאתגרים שמשלבים עיצוב וצרכים פרקטיים, איכשהוא זה תמיד מרגיש כמו קובייה הונגרית שקורצת לי לפתור אותה . שולחן רופא ישן, רחב ונח, עם 2 מגירות אחסון עליונות ואחסון סגור בצד שמאל נשלף מהמחסן ועבר חידוש.

ספרייה א סימטרית עשויה עץ טיק משובח עברה התאמה לגודל הקיר, ושולבה בתוכה קופסת אחסון סגורה בה קלסרים יכולים להתמקם בנוחות ללא יצירת מראה עמוס.

כך בחלל יחסית צר הצלחנו למקם מדפי ספרים, 2 חללי אחסון סגורים, 2 מגירות, שולחן רחב ועמוק ומקום למדפסת.


עיצוב פינת עבודה : סטודיו חיית וינטאג'
הפינה הזו היא למעשה פאזל של פריטי וינטאג' שהרכבתי על הקיר


עיצוב פינת עבודה : סטודיו חיית וינטאג'
גם תצוגה כיפית היא פונקציה חשובה בפינת עבודה

עציצים וכריות

קראנו לרינת הקוסמת מסוקולינה שתקסום לנו עציצים ירוקים בכל מקום, ותלינו וילון מקרמה חמים בחלון המטבח, בו הותקן עוד לפני כניסתי לפרוייקט תריס חשמלי, כך שההצללה כאן יכולה להיות חלקית ביותר.


עיצוב חלל : סטודיו חיית וינטאג'
אין כמו וילון מקרמה ליצור אווירה ביתית ומשוחררת

ומדוד אלי (אקספרס :) הזמנו כריות צבעוניות ששידרגו את הספה הוותיקה משהו.

( : כיף להשקיע במותרות, מותרות זה החיים


עיצוב חלל : סטודיו חיית וינטאג'
!צמחים זה החיים

גם הכניסה דורשת יחס

בחלל המסדרון - כניסה (מה שפעם כינו הול) תלינו קיר תמונות מתמונות שעברו מסגור מחדש, ושתי מנורות ארוכות ולבנות שהפיצו אור נהדר.


עיצוב קיר תמונות  : סטודיו חיית וינטאג'
הקיר בכניסה היה המקום המושלם להצגת אוסף התמונות


עיצוב חלל כניסה : סטודיו חיית וינטאג'
גופי התאורה האלו עושים אור קסום ביותר כשהם דולקים

איקאה + וילון + שטיח + תאורה = חדר ילדים מתוק ורענן

חדר הילדים היה כבר פחות או יותר גמור מבחינת ריהוט כשהגעתי לפרוייקט, ולי נשאר רק להוסיף לחדר קצת טאצ'. אביטל, אמנית הדפס הדפיסה לנו על וילון סטנדרטי של איקאה בעלי חיים, והילדים נהנו מהג'ונגל שנוסף להם לנוף החדר. שטיח חבל של איקאה סגר את הפינה של חימום האווירה, ומנורת וינטאג' מעל החלון הגדול הוסיפה תאורה ונועם .


עיצוב חדר עבודה : סטודיו חיית וינטאג'
אין כמו שטיח חבל לחמם את האווירה

את הפרוייקט הזה למען האמת סיימתי כבר לפני יותר משנה, התמונות ישבו וחיכו במחשב שלי, לרגע שאשב ואכתוב להן מילים והסברים. שמחה כל כך שעשיתי זאת, זה היה פרוייקט נהדר :)

ובקרוב - צילומים נוספים מפרוייקטים מרתקים שקרו בסטודיו בשנה האחרונה (והו, בהחלט היה שפע משמח מהם! אז - נתראה ממש בקרוב : )

bottom of page