top of page

הבלוג

זה המקום בו אני חולקת אתכם פרוייקטים מצולמים של הסטודיו, פוסטים חדשים  וכל מה שקשור להום סטיילינג,  הום דקור ועיצוב. איזה כיף שבאתם.   

ירוק זה מרגיע 1 # – על צמחי בית, סוקולנטים וידיים ירוקות


אף פעם לא הייתי מאלו שמצליחות לגדל עציצים בבית, עד שפגשתי את רינת מסוקולינה, ביריד השכונתי בשבועות. היא הציגה טרריומים מופלאים, כדורי זכוכית, סוקולנטים בכלי

חרס בעבודת יד, ובחיוך אחד שבתה את לב


.

כדורי זכוכית חלומיים. תמונה: סוקולינה

לאט לאט התחלתי לגשש אצל רינת – בא לי ירוק בבית. זה נעים, זה מרגיע, זה יפה , וכן גם טרנדי – הכי בצדק. אבל מה לעשות שאני הורגת , לאט או מהר את רוב הצמחים שעוברים אצלי? ככל שעבר הזמן והתרקמה לה החברות, נעזרתי שוב ושוב ולאט לאט (נראה לי ש..) התחלתי להבין.

קודם כל עשיתי לעצמי מפת צרכים – מה המקומות בבית שבהם כדאי להוסיף צמחים? באילו מקומות זה יהיה גם נח? לדוגמא בחדר השינה הייתי שמחה לעציץ, אבל כיוון שפעוט הבית ישמח מאוד לפזר את אדמתו (כנראה בין הסדינים) ולא התחשק לי עציץ תלוי מעל לראשי, נמנעתי מכך. לעומת זאת על קיר הסלון, התבקש לשלב קצת ירוק וחי שיפתיע ויענג את העין:


לאחר שעשיתי לעצמי את מפת הצרכים המלאה – התייעצתי

עם רינת לגבי התאמת הצמח לסביבה (ליד חלון או הרחק ממנו, סביבה לחה של אמבטיה וכו ) ו…יצאנו לדרך. בחרנו לכל איזור כמה כלים יפים שהיו לרינת, חלק מן הכלים אני הבאתי (הכל הולך, גם כלים ללא ניקוז יתאימו בחלק מן המקרים), הוספנו כמה צמחים שעשו לי נצנוצים בלב והתאימו לדרישות, והכל נשתל על ידי רינת בשפע תערובת מעודדת צמיחה. את ההוראות מי אוהב לשתות מתי וכמה רשמתי לי ב – notes של הטלפון, כי פתקים תמיד הולכים לי לאיבוד ולא רציתי להיות אשמה במותם של צמחים חפים מפשע.

אם צמח כלשהו נראה חלוש התקשרתי לדוקטור רינת להתייעצות. עצות פשוטות, קצת כמו של סבתא שגידלה מאה ילדים, ובכל זאת אמא טרייה (אני, בכל הקשור לצמחים) לא חשבה עליהן.

מה שיפה בצמחים זה מלבד העובדה שהם תמיד משמחים, מחיים, מרגיעים וכל זה בו זמנית – הם גם מתאימים את עצמם ואף מעצימים כל סגנון בו הבית שלכם מעוצב. בוהו? כן. אלגנטי ואירופאי? כן. וינטאג' פשוט ומחמם לב? כן, כן! אתם יכולים להמשיך, הרשימה הזו לא תיגמר.

מאז, השלב האהוב עלי בכל פרוייקט הלבשה שלי הוא השלב שבו פונים לרינת ל"הלבשת הבית בירוק" . יחד בוחרים את הכלים שיתאימו לבית, לאנשים שגרים בו, מוסיפים את הצמחים שישגשגו בו ושיתרמו למפלס האושר הכללי. זה תמיד מרחיב לב.


צילום: טלי דוברת. עיצוב: סטודיו חיית וינטאג'

היום אני אם גאה לכמה עציצים שכבר עברו את גיל שנה ואף שנתיים בקרוב. כן, מסתבר שתמיד אפשר ללמוד משהו חדש. בפוסט הבא – אני אארח את רינת לכמה עצות מועילות ומרחיבות דעת, ואף אחלוק איתכם את הקונספט המהמם שלה של "המגש הירוק"… stay tuned!

מקנחת בתמונה מלוח הפינטרסט שלי, דרכה הגעתי ל Urban Jungle Bloggers, אלופי הצמחייה ההורסת בתוך הדירה.


רוצים להגיע למקור התמונה? מכאן

תמונה: urban jungle blogger

רוצות עוד תמונות של עיצוב וצמחים מלאי אופי במרחב הביתי? מוזמנות ללוח הפינטרסט שלי <3

רוצות להתייעץ איתי או עם רינת בקשר לעיצוב הבית או הצמחייה שלכן? מוזמנות באהבה. ותשורה קטנה ממני אליכן – אם הגעתן לרינת דרך הפוסט הזה, מגיעים לכם 10% הנחה בעולם ההפתעות של סוקולינה.

שבוע ירוק ומלא רוגע

אני

bottom of page