top of page

הבלוג

זה המקום בו אני חולקת אתכם פרוייקטים מצולמים של הסטודיו, פוסטים חדשים  וכל מה שקשור להום סטיילינג,  הום דקור ועיצוב. איזה כיף שבאתם.   

ירוק זה מרגיע #3 – על מגשים ירוקים, איורי עלים והשבחת עור הפנים.


אז בפוסט הקודם, שבו ראיינתי את רינת מסוקולינה, האישה והעציצאית, התחלנו לדבר על הרעיון הפשוט ל"יירוק" פינה בבית, שהוא אחד הרעיונות של רינת שאני הכי אוהבת - הרעיון של המגש הירוק.

מה זה מגש ירוק?

רינת מסבירה: עיקרון ידוע הוא שכמעט תמיד דברים תמיד נראים יותר טוב בקבוצות, וזה חל גם על עציצים. כך גם יותר קל טכנית להשקות אותם. כך שמומלץ לקבץ חלק מהעציצים בבית במקבצים, ולהנות משני היתרונות האלו. ואני מוסיפה: חללים לא עמוסים אבל שאין בהם שום דבר יפה או צבעוני שמושך את העין, יהנו מהמגש הירוק הכי הרבה.

מומלץ להשתמש במגש אטום למים ואז לא צריך צלחות לעציצים ובכל מקרה נמנעים מטפטופים. הכי כיף ללכת על גבהים שונים, צורות שונות, נשפכים, מתפרשים, עולים לגובה, גוונים שונים של ירוק. מומלץ לבחור צמחים שונים מאותו איזור במשתלה, כיוון שהם צריכים בערך אותה השקיה ותאורה, אך המראה שלהם יכול להיות מאוד שונה.


צילום : סוקולינה

אז רינת , ספרי לנו מה יש במקבץ שלך ?

ת. : מהפינה השמאלית למטה ובכיוון השעון, המגש בתמונה מורכב מ: ירקה מצויצת (או "צמח העכביש"), שרך כליין קיפח "בוסטון", שני זנים של אברה (גם הם שרכים) והיפואסטס בשני צבעים. כל אלו זקוקים ללחות רבה, לכן חוץ מההשקייה לפעמים אני עוברת ליד המגש ומתיזה כמה שפריצים. המגשים שלי כל הזמן משתנים, אם נראה שצמח אחד לא מתאים לקבוצה, אני מחליפה ומעבירה אותו למקום אחר. השרכים אהובים עליי במיוחד. אמנם הם מעט יותר קשים לגידול שכן אם שוכחים להשקות הם נוטים להתייבש בקלות, אבל המראה שלהם קסום כמו המקומות מהם הם הגיעו.

מייד כשראיתי את המגש של רינת התחלתי לתכנן לעצמי מגש ירוק משלי. במגש הירוק שלי שמתי צמחים חובבי שמש עדינה (יש מצידו חלון עם שמש דרום מזרחית מהממת) וחובבי השקייה חד שבועית.


במגש שלי יש: רגלנית אפריקנית זהובה (המתפרצת קדימה) רגלנית אפריקנית זקופה - אלו העצים הקטנים מן הצד, מצד ימין משתרך לו שרך (מוסתר בפינה כך שלא יקבל שמש ישירה) ובחזית האחורית, קרוב לחלון ולשמש - סוקולנט וורוד קוצים, שאת שמו איש לא יידע.

ברקע מציץ מגש של micush

ורינת מוסרת לכם שני טיפים נוספים לנושא גידול עציצים :

  • מי שרוצה לגדל צמחים, צריך להתייחס לזה בצורה משחקית וניסויית. להתנסות, להעביר מקומות אם לא טוב, לשים לב להשקיה - כמה השקיתי ואיך הצמח הגיב באותו שבוע. כשמשחקים, כגישה, הרבה יותר סביר שנצליח בגידול ונלמד מי מהצמחים מתאים לנו ולהיפך. אין על הניסיון הרטוב.

  • נחמד מאוד לנסות להשריש צמחים שאתם אוהבים (כלומר לקטוף ענף מצמח קיים ולגדל אותו במים עד שרואים שצומחים ממנו שורשים קטנטנים ). זה מאוד כיפי. הרבה מן הצמחים שאנחנו רואים ניתנים להשרשה. כך כשרואים צמח שאוהבים פשוט לוקחים ממנו ענף, ממתינים עד שהוא יפתח שורשים ואז ניתן לשתול אותו. פשוט, אקולוגי וכיפי.

###

צמחים תמיד נראים נהדר כשיש לידם עוד צמחים - בתמונה, מיובשים, ובכל פורמט אחר. השילוב של צמחים ודימויי צמחים נותן עושר אמיתי בחלל.

בבלוג העיצוב האהוב עלי, artistic mood , נתקלתי בעבודות של האמנית Jenny Kiker תחת השם Living pattren. ג'ני לוקחת צמח אמיתי, יחיד ומיוחד, מציירת אותו ומגדילה. יש לה בחנות האינטרנטית שלה הדפסים, צרכי נייר ואפילו בדים עם ציוריה. אני הכי אהבתי את ההדפסים של העלים - משהו בפשטות של צמח על נייר תמיד הכי עושה לי את זה. למשל:


צילום: Living pattern

אתה ממש מרגיש את העורקים שלו, מעבירים מים ועושים פוטוסינתזה - חיים.

או הפילודנדרון העצום הזה:


צילום: Living pattern

והנה צמח אוויר עדין וחייזרי קלות :


והנה קקטוס זברה, יפה לא פחות משהוא יפה במציאות:


אז זהו להפעם. מאחלת שמגשיכם יהיו מלאים וירוקים, משופעי גוונים וגבהים, וליד זה תלו איזו תמונה בוטאנית טובה. זה מעלה חיוך ונהדר לעור הפנים.

ובפעים הבאה?

שותים תה עם המלכה! כל הפרטים - בפוסט הבא.

bottom of page