top of page

הבלוג

זה המקום בו אני חולקת אתכם פרוייקטים מצולמים של הסטודיו, פוסטים חדשים  וכל מה שקשור להום סטיילינג,  הום דקור ועיצוב. איזה כיף שבאתם.   

דירה שכורה מושקעת, מהממת ונעימה - טיפים להלבשת דירה שכורה שיהפכו אותה לבית שלכם - חלק א'


'עיצוב סלון: סטודיו חיית וינטאג

אז נכנסתכם לדירה שכורה . יש טעם להלביש ? אין טעם להלביש?

ואולי תשארו בה רק שנתיים?...ואולי דווקא חמש שנים יעברו בה ?

בואו נלך על הממוצע של בין שנתיים לחמש שנים -

בשלוש וחצי שנים תקומו בדירה שלכם (ותלכו לישון) 1277 פעמים, בערך. זה המון! המון פעמים להנות ממה שעשית, או לאכול את הלב על מה שלא עשית.

זה נכון, שוק הדירות השכורות בישראל לא מתאפיין ביציבות רבה, חוזים ארוכי שנים זה לא הסטנדרט כאן. פריטי נגרות מותאמים אישית זה פחות לכאן, וגם ארונות המטבח כניראה יישארו פחות או יותר כמו שהיו כשנכנסתם. אז מה עושים אם בכל זאת בא לנו להשקיע בעצמינו וליצור סביבה שנעימה לנו ומדגישה את יתרונות הדירה?


כשקוראים לי להלבשת דירה שכורה, יש לי כמה עקרונות שמנחים אותי. אם תיישמו אותם - יהיה גם לכם קל ופשוט להלביש דירה שכורה - בלי ייסורי מצפון ובלי לוותר על התהליך הכל כך חשוב של להפוך אותה לבית שלכם.


את רוב הרהיטים תוכלו לקחת אתכם, והם ישמשו לכם כבסיס גם בדירות הבאות, ואת אלו שלא תמיד תוכלו למכור. על כן בחרתי להתמקד דווקא בפריטי הלבשה שאינם רהיטים, בהם ההשקעה פחות ברורה במקרה של דירה שכורה, אבל הם לא פחות חשובים, ובפרק הזה - ווילונות.


חלק א' - וילונות


נקודה כואבת, בדי וילון יכולים להיות יקרים , ולא תמיד ניתן להעביר אותם לחלונות הדירה הבאה בשל שוני בגדלים, ומצד שני הם מעניקים תחושת פרטיות וחמימות נעימה, וגם עוזרים בוויסות האור במיוחד בחלונות בהם אין תריסים, כמו שקורה לפעמים בדירה שכורה.


החלק הראשון של הפוסט רלוונטי למי שלא נרתע מן הרעיון לכתת קצת רגליים ולהגיע לנחלת בנימין - נתתי המלצות מפורטות וקנה מידה לעלויות בחלק זה. באמת שזה לא כזה מסובך כשעושים את זה עם קצת ידע וטיפים.


החלק השני הוא לחובבי איקאה - בחרתי מספר דגמים שאני עובדת איתם ונתתי להם קונטקסט עיצובי מתאים, כדי שתדעו מה מהם יעשה בשבילכם את העבודה הכי טוב.


בהצלחה!


חלק ראשון - נחלת בנימין


בנחלת בנימין ישנן כמה חנויות קבועות שאני נעזרת בהן, בדירות עם תקציב וילונות קטנטן.


המחירים מצחיקים , 25 שח למטר והבדים באיכות סבירה פלוס. לרוב החלונות - יספיקו שני מטרים בלבד . חומר גלם בעלות של 50 ש"ח זה ממש סביר למשהו שישרת אתכם בכל רגע, כמו וילון.

1. דיזיינרס - בדים למעצבים . לדיזיינרס קולקציה מתחלפת, שפע פרינטים והמון בדים טבעיים כמו כותנה דקה, שהיא נפלאה לארץ שלנו כי היא מסננת את האור אך שומרת על אווריריות .


חשוב לדעת:

השירות מעט קצר רוח, אני בד"כ באה, סורקת לעומק את כל הבדים (כשהם מקופלים) מבקשת שייפתחו לי 2, 3 בדים ומביניהם מחליטה. כאן זה לא רנבי, והמחיר הנמוך מגיע עם סף רגישות נמוך של המוכרים . זה לא החנות לבקש בה שייפתחו 10 גלילי בדים בזה אחר זה. בפייסבוק ניתן לראות רק חלק קטן מן הדגמים .


2. קאשי cotton - מבחר אדיר, רובו לא מאד מעניין אבל מדי פעם יש מציאות, שירות נחמד, חלק מן הבדים במחיר של 35 ש"ח למטר - עדיין שווה בעיני.


חשוב לדעת:

יש להם אתר שממש ניתן לראות בו את הדגמים - ייתרון.


3. חנות ללא שם

זוהי חנות עם גלילי בד ענקיים, שירות סטייל שוק הכרמל (מה בשבילך נשמה? )

ועל אף שהשלט מודיע שפה הבדים ב 10 ש"ח למטר, בפועל רוב הבדים עולים יותר. זה עדיין בסדר. לפעמים אין כלום ולפעמים יש הפתעות נפלאות בסכומים האלו.


כתובת : השומר, חנות בדים אחרונה לפני השוק .


אם כבר יש לכם בד, מצאו תופרת מקומית/ אמא/דודה/ סבתא /חבר או אפילו חנות מקצועית (אם אתם בנחלת בנימין פשוט חפשו מסביבכם או בקשו המלצה מהמוכר) .


חשוב לדעת:

בחנות מקצועית מטר תפירה יעלה כ 70 ש"ח.

העלות לא גדולה והתועלת - רבה.


טיפ: אל תשכחו למדוד את גודל החלון כולל משקוף לפני שיוצאים מן הבית, על מנת שתקנו כמות מתאימה של בד. בנוסף, האם יש משהו נוסף שחשוב מסביב לחלון? אולי יש יש שקע שתרצו להסתיר ? אולי מעל החלון יש מזגן ולכן האורך צריך להיות מדוייק? כמו כן צלמו את קיר החלון, כך תמיד תוכלו להסתכל עליו כשתהיו בחנות, להסביר למי שיתפור וכו'.

יש לציין שעין מנוסה בבדים תדע לברור את המוץ מן התבן - כלומר את הבדים היותר משובחים ומתאימים מבין הבדים שבחנות. לא בחרתם בדים אף פעם? קחו יועץ - מישהו שעשה זאת מספר פעמים ואתם סומכים על טעמו. אין כזה? התייעצו עם המוכר, שתפו אותו, הם כמעט תמיד שמחים לעזור ויודעים איזה בד מתאים לווילון, כמה צריך ביחס לגודל החלון ועוד.


אביזרי תלייה


אם כבר הגעתם עד לנחלת בנימין תוכלו כבר להצטייד במוט ואבזרי התלייה. אני אוהבת את אלו הפשוטים מהעץ, יש להם קסם שאין לאף מוט אחר. קונים אותם לפי מטר - תמיד להוסיף כ 15 ס"מ מכל צד לרוחב החלון, אלא אם יש משהו שמגביל אתכם (כמו בתמונה - המוט נגמר בדיוק מעל החלון כיוון שיש ארון בצד).


'עיצוב:סטודיו חיית וינטאג

גם כאן, מוט עץ הכי פשוט נתן אופי ויופי לווילון . מוט מתכת כמו המוטות של איקאה היה פוגע בחמימות המראה של המקרמה.


'עיצוב:סטודיו חיית וינטאג

כאן בהמשך יש לנו וילון כותנה פשוט של איקאה, שהודפס בחותמות כחלק מתהליך הלבשת החדר על ידי אמנית ההדפס אביטל מאיר

(הכי DIY אם אתם בקטע, הדרכה כאן בבלוג של אמהות בסטייל. )



'עיצוב:סטודיו חיית וינטאג



לא רוצים לבקר בנחלת בנימין ? בואו לחלק השני של הפוסט!


חלק שני - וילונות איקאה מומלצים


איקאה מייצרת מגוון גדול מאד של ווילונות, במחירים אטרקטיביים מאד, הקושי הוא למיין בין עשרות הסוגים , למשש, לנחש איך הם ייראו בביתכם וכו'.

בשביל זה אני פה :)


מבחינת עלויות חשוב לדעת שכל הווילונות של איקאה מגיעים באורך 3 מטר - כלומר 99% שתיאלצו לקצר אותם אצל תופר/ת . כשאתם קונים את הווילונות אל תשכחו לקחת בחשבון את מחיר האבזרים, והקיצור אם דרוש.

לעיתים אני קונה ווילון ארוך ומייעדת אותו מראש לשני חלונות קטנים. תופר/ת מבצע את החלוקה , באופן שיתקבלו וילונות לשני חלונות ולא אחד (גם כך צרך לבקר את התופר/ת בשביל לקצר, זוכרים?)


הדגמים האהובים עלי הם :



ווילון מבד נעים, טבעי, סינון אור בינוני (כלומר לא יחשיך מדי את החדר ביום, ולא יוכלו לראות אתכם דרכו בלילה ) . יש לו גוון וורדרד פודרה וגוון ירקרק עדין . מומלץ לחדרים בהם אתם רוצים ליצור אווירה שקטה, הרמונית, עשירה ורכה. פסטלים נוספים בחדר כזה יסתדרו נהדר.

התלייה נסתרת (כלומר הלולאות מוסתרות מאחורי פס בד) מה שיוצר שקט ואחידות בעין.






ווילון מלא חיים שמסתתר באיקאה בין כל הבדים החלקים . מצד אחד יש בו משהו נוסטלגי, מצד שני או אפשר להישאר אדיש לצבעים שלו . מתאים לחלל בו אתם רוצים להביע את עצמיכם עם צבע. בעיקרון מה שייראה הכי טוב בחדר עם ווילון כזה זה הרבה לבן, וקש. צבעים טבעיים ורכים שהשימוש בצהוב מקפיץ אותם לכדי אמירה. אווירת חופש ורעננות.






ווילון קליל ומודרני, גריד שאהוב על חובבי העיצוב הנורדי, שמרוכך על ידי העובדה שהגריד הוא בכחול כהה ולא שחור. וילון כזה יתאים לחדר בעיצוב יחסית אורבני ומינימליסטי, ואם תוסיפו שפע של צמחים (שיבליטו את הניגוד בין הגריד הישר והאחיד לאמורפיות של הצמחים ) זה בכלל יהיה נפלא ויוסיף אווירוה של קלילות .





גם כאן מדובר בגריד , אבל הפעם א סימטרי במתכוון. משהו בצירוף של הכחול - לבן וההדפס הכמו ידני מזכיר שיבורי יפני , ובהתאם נדרש חדר מינימליסטי, לבן, אך הפעם בהשראה יותר טבעית של עץ וקש כדי להנות מן הדוגמא. מוט עץ, כמו זה שהמלצתי עליו בחלק הראשון של הפוסט - ישדרג אותו מאד.





לפעמים, פרטיות היא נון אישיו, כאשר החלון פונה למקום בו בכל זמן נתון אין אנשים, ואם גם אין רצון לסנן אור - אפשר לשים ווילון שקוף, שייתן תחושה נעימה ויסתיר מסגרת חלון פחות יפה. גריד עדין בלבן על לבן מוסיף עוד שכבה לעיצוב. וילון כזה יתאים וישתלב כמעט בכל חדר.

חשוב לציין שאני אוהבת דווקא את הדגם הזה, כי רוב השקופים של איקאה הם מפוליאסטר, חומר פחות אהוב עלי .


אלו היו 30 שניות על ווילונות (אוקיי אולי קצת יותר) . לא בטוחים? רוצים להתייעץ? יישמתם את מה שקראתם ואת מרוצים עד השמיים? כתבו לי, אשמח לשמוע <3




bottom of page